collapse

* Simple Portal Archived Forum

This is an Archive Forum.

The content in this forum may be out-of-date or have been superseded by newer information, and links in forum pages to other sites may not work.
This forum contains archives for future reference.

Visit our thread at Simple Machines Forum for current support.

SMF 2.1 users: EhPortal is a ported version of Simple Portal specifically designed for the SMF 2.1 branch.
Please visit web-develop.ca to download EhPortal and for its support.

* User Info

 
 
Welcome, Guest. Please login or register.

* Who's Online

  • Dot Guests: 433
  • Dot Hidden: 0
  • Dot Users: 0

There aren't any users online.

* Shoutbox

Refresh History
  • Shoutbox is not for support!
  • {OCS}MasterSeal: Yup, Still adore SP
    April 21, 2019, 07:08:06 PM
  • {OCS}MasterSeal: STILL love SP :)
    November 24, 2018, 05:05:50 AM
  • ♦ Ninja ZX-10RR ♦: <3 aegersz
    September 13, 2018, 03:36:09 PM
  • aegersz: I STILL <3 LOVE SimplePortal
    September 13, 2018, 07:11:39 AM
  • aegersz: o LOVE you guys - Simple Portal rocks !
    May 09, 2018, 05:18:59 AM
  • Chen Zhen: our apologies for the site being down.. please read server issues topic
    March 22, 2018, 05:32:38 AM
  • {OCS}MasterSeal: LOL PLEASE forget I just posted that. I found the answer in my own dang post back in 2015. lol sorry!
    July 04, 2017, 10:47:55 PM
  • {OCS}MasterSeal: I know this SB isnt' for support, but I just have a general question. Who would I contact to find out where SP stores its block info? Is it DB driven or files? I searched the site but came up with nothing. probably my fault any insight is appreciated.
    July 04, 2017, 10:43:36 PM
  • ♦ Ninja ZX-10RR ♦: Excuse me but what does Simpleportal have to deal with that?
    February 05, 2017, 08:21:14 PM
  • WhiteEagle: of course IMHO that site appears to be dead :(
    February 04, 2017, 01:08:05 PM
  • WhiteEagle: If I can get that, then I'll use it for that site...
    February 04, 2017, 01:07:35 PM
  • WhiteEagle: decided to not use SMF for any projects, unless I can get a copy of the premium version of the fanfiction archive plugin
    February 04, 2017, 01:06:54 PM
  • expertdecisions: cloudflare
    January 28, 2017, 08:01:47 AM
  • aegersz: SM release 2.0.13 !
    January 12, 2017, 06:00:13 AM
  • raffo: Tks Emanuele, even if I didn't understand the fix :D
    November 07, 2016, 02:01:20 AM
  • emanuele: [link]
    November 01, 2016, 12:43:50 PM
  • emanuele: raffo: the English support board is a good place. ;)
    November 01, 2016, 12:43:38 PM
  • raffo: Where can I find the fix for the shoutbox?
    November 01, 2016, 05:06:09 AM
  • {OCS}MasterSeal: To the SP team, I make a point to come here and thank you as much as possible for your work.  so again, THANK YOU!
    October 28, 2016, 10:38:05 AM
  • emanuele: That's indeed funny, the limit is present only in the patch and not the full install.
    October 22, 2016, 06:14:58 PM

* Recent Posts

Adding Forums Button to Nav bar by jirapon
[August 01, 2019, 09:07:12 AM]


Re: Board Icons by ♦ Ninja ZX-10RR ♦
[July 30, 2019, 04:03:41 PM]


MOVED: Czech translation???? by ♦ Ninja ZX-10RR ♦
[July 30, 2019, 03:04:51 PM]


Board Icons by jirapon
[July 30, 2019, 07:28:44 AM]


Re: Thankyou Simpleportal, by ♦ Ninja ZX-10RR ♦
[July 29, 2019, 09:41:29 AM]

NEED HELP? If you're looking for support with Simple Portal, look no further than the Support Board!

Author Topic: op zoek naar hulp  (Read 10947 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rob broekman

  • Semi Newbie
  • *
  • Posts: 14
  • SMF Version: 1.1.13
  • SP Version: 2.3.3
op zoek naar hulp
« on: February 01, 2012, 05:57:06 AM »
ik heb een forum en daar wil ik de header en of kop van aanpassen. ik ben niet erg handig ermee en ben al blij dat ik mijn forum zover heb gekregen na bloed zweet en tranen. graag zou ik de kop van links naar rechts met een foto willen vullen. de tekst van tipiforum.nl mag weg.
wie kan mij op weg helpen om dit voor elkaar te krijgen. desnoods betaal ik er voor. alvast heel erg bedankt voor de hulp. met vriendelijke groet. rob broekman. tipiforum.nl

Offline Kryzen

  • Localizer
  • Board Moderators
  • *
  • Posts: 826
  • Gender: Male
  • SMF Version: 2.0.11
  • SP Version: 2.3.6
Re: op zoek naar hulp
« Reply #1 on: February 07, 2012, 03:06:48 PM »
Hoi :)

Sorry voor de nogal late reactie, maar ik heb het op het moment nogal druk met school. Ik begrijp je vraag niet helemaal, heb je misschien een screenshot van hoe je het wilt hebben?

Offline rob broekman

  • Semi Newbie
  • *
  • Posts: 14
  • SMF Version: 1.1.13
  • SP Version: 2.3.3
Re: op zoek naar hulp
« Reply #2 on: February 11, 2012, 11:12:32 AM »
hai yellow

zie hiervoor mijn bestaande forum smf 1.1.13 en simple portal 2.3.3 op http://www.tipiforum.nl
ik wil heel erg graag de allernieuwste versie van smf forum dus 2.0.2 en de allernieuwste versie van simple portal 2.3.4 erop hebben
tevens wil ik geneen board en of topic verliezen en alles in de nieuwe software goed draaiend hebben
dus de huidige database moet worden gebruikt zonder verlies van gegevens

de layout blijft 99% hertzelfde zoals hij nu is maar wil er een paar knoppen bij hebben of de mogelijkheid om dit zelf te kunnen toevoegen

ik zou heel erg blij zijn als dit kon en dan nog goed ook

met vriendelijke groet rob broekman aka tipibob


Offline Kryzen

  • Localizer
  • Board Moderators
  • *
  • Posts: 826
  • Gender: Male
  • SMF Version: 2.0.11
  • SP Version: 2.3.6
Re: op zoek naar hulp
« Reply #3 on: February 12, 2012, 04:17:46 AM »
Hoi,

Dat is zeker mogelijk, het is vrij eenvoudig maar kost wel een paar minuten (Als alles goed gaat maximaal 5 minuten, misschien 10). Als eerste backups maken van zowel de bestanden als de database. Daarna alle mods deïnstalleren en daarna verwijderen (In die volgorde!). Vervolgens kun je het SMF 2.0.2 large upgrade pakket downloaden van de SMF site en dan de oude bestanden laten overschrijven met die van het upgrade pakket. Verwijder niets, want niet alle bestanden zitten in upgrade pakketten. Wanneer je dat hebt gedaan krijg je een foutmelding wanneer je het forum bezoekt. Schrik niet, ik zou eigenlijk kunnen zeggen dat het goed is. Want dat betekend dus dat de bestanden nieuwer zijn dan de database, wat precies onze bedoeling was. Dit is heel makkelijk op te lossen. De volgende stap van de upgrade is namelijk het uitvoeren van upgrade.php. Je krijgt een melding dat de taalbestanden niet up to date zijn. Gewoon de nieuwe taalpakketten downloaden van de SMF site en probeer het nog eens. Daarna krijg je instructies te zien over het upgraden. Wanneer er iets mis gaat, zeg het dan aub even en ik help je verder. :) Ik wil je sowieso aanraden om de backups NIET te verwijderen. Al je topics, berichten, leden, attachments, etc. blijven gewoon, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Na de upgrade zul je een bericht te zien krijgen van dat de upgrade is gelukt. Verwijder vervolgens het upgrade.php bestand en de sql bestanden van de upgrade. Ga nu naar je forum en ga naar het administrator paneel. Al je pakketten zijn weg, want die hebben we voor de upgrade verwijderd. Dat is niet erg, dat is alleen maar beter. Je kunt gewoon Simple Portal 2.3.4 installeren en de rest van de mods. De layout kan helaas niet mee, tenzij je hem hebt geupdated voor SMF 2.0. Mocht je toch op de 1.1 reeks willen blijven (waar niets mis mee is), doe dan hetzelfde maar dan voor het 1.1.16 large upgrade pakket, aangezien het sneller is om het in 1 keer te doen in plaats van 3 keer een small update pakket. Mocht je nog vragen hebben, voel vrij ze te stellen.

Succes!

Offline rob broekman

  • Semi Newbie
  • *
  • Posts: 14
  • SMF Version: 1.1.13
  • SP Version: 2.3.3
Re: op zoek naar hulp
« Reply #4 on: February 12, 2012, 05:31:54 AM »
weet je zeker dat je dit goed kan doen zonder dat ik me layout verlies en of de topics
wil jij het voor me doen dan geef ik je de inloggegevens van mijn server
ik ben zo onzeker dat ik de boel verkloot serieus
zo te horen is het voor jou als ik het zo hoor een peuleschil

wat zijn trouwens mods?

Offline rob broekman

  • Semi Newbie
  • *
  • Posts: 14
  • SMF Version: 1.1.13
  • SP Version: 2.3.3
Re: op zoek naar hulp
« Reply #5 on: February 12, 2012, 05:34:20 AM »
sorrie als ik het goed begrijp is het eenvoudig
maar wil ik naar het nieuwste dan ben ik de layout kwijt
:-(

Offline rob broekman

  • Semi Newbie
  • *
  • Posts: 14
  • SMF Version: 1.1.13
  • SP Version: 2.3.3
Re: op zoek naar hulp
« Reply #6 on: February 12, 2012, 05:36:27 AM »
kan ik de huidige database met topics overzetten naar een compleet nieuwe layout?

Offline Kryzen

  • Localizer
  • Board Moderators
  • *
  • Posts: 826
  • Gender: Male
  • SMF Version: 2.0.11
  • SP Version: 2.3.6
Re: op zoek naar hulp
« Reply #7 on: February 12, 2012, 05:48:20 AM »
weet je zeker dat je dit goed kan doen zonder dat ik me layout verlies en of de topics
Topics en berichten worden niet verwijderd, alles gaat mee :) Layout en mods helaas niet, want die werken niet meer op 2.0. ;)
Quote
wil jij het voor me doen dan geef ik je de inloggegevens van mijn server
Is goed, maar ik heb op het moment even geen tijd. Ik kijk verder in de middag wel of ik het voor je kan doen. :)
Quote
wat zijn trouwens mods?
Modificaties, deze voegen functionaliteit toe aan je forum (of soms verwijderen ze functionaliteit). :)
Quote
maar wil ik naar het nieuwste dan ben ik de layout kwijt
In dat geval lijkt het me het beste dat je gewoon op de 1.1 reeks blijft, Simple Portal 2.3.4 werkt ook op 1.1 :)
Quote
kan ik de huidige database met topics overzetten naar een compleet nieuwe layout?
Nope, want als je een 2.0 layout hebt moeten de bestanden ook voor 2.0 zijn en de database dan ook. :P Maar je kunt ook op 1.1 blijven, als je dat liever hebt.

Ik kijk straks wel of ik voor je kan updaten. :)

Offline rob broekman

  • Semi Newbie
  • *
  • Posts: 14
  • SMF Version: 1.1.13
  • SP Version: 2.3.3
Re: op zoek naar hulp
« Reply #8 on: February 12, 2012, 07:07:26 AM »
ik ben nu drie dagen bezig en heb iets voor elkaar yellow
ik heb een nieuw smf 2.0.2  en simpleportal 2.3.4 en een layout zelf geinstalleerd goed he:-)
als ik nu op mijn gemak eerst de layout toppie maak he dat hij helemaal is zoals ik wil
kan dan het bestaande tipiforum worden geupdate?
kan dan de aangepaste layout worden overschreven met de nieuwe layout
zodat ik op het huidige forum alles het nieuwste heb inclusief layout
of is er een makkelijker manier

Offline Kryzen

  • Localizer
  • Board Moderators
  • *
  • Posts: 826
  • Gender: Male
  • SMF Version: 2.0.11
  • SP Version: 2.3.6
Re: op zoek naar hulp
« Reply #9 on: February 12, 2012, 10:36:23 AM »
Uiteraard, wanneer je je forum hebt geupdated help ik je met het instellen van je thema :)

Offline Kryzen

  • Localizer
  • Board Moderators
  • *
  • Posts: 826
  • Gender: Male
  • SMF Version: 2.0.11
  • SP Version: 2.3.6
Re: op zoek naar hulp
« Reply #10 on: February 13, 2012, 12:38:37 PM »
Wat ik eventueel kan doen is je huidige thema proberen na te maken, mocht je dat willen. Ik kan geen exacte kopie maken, maar in ieder geval iets dat er op lijkt. :)

Offline Kryzen

  • Localizer
  • Board Moderators
  • *
  • Posts: 826
  • Gender: Male
  • SMF Version: 2.0.11
  • SP Version: 2.3.6
Re: op zoek naar hulp
« Reply #11 on: April 02, 2012, 01:24:53 PM »
Is het trouwens gelukt met de upgrade? :)